Zapytanie ofertowe z dnia 2024-05-15 - Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Radziłów

Data wydania 2024-05-15
Tytuł Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Radziłów

ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zamówienia publicznego poniżej 130 tyś. zł netto.

Gmina Radziłów zaprasza do złożenia oferty na usługę p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Radziłów”.

  1. Nazwa i adres zamawiającego:
    Gmina Radziłów
    ul. Plac 500- lecia 14
    19-213 Radziłów
    REGON 450 66 97 37
    NIP 719 15 44 050
    reprezentowana przez Wójta Gminy Radziłów
    tel. 86 273 71 10; w sprawie przedmiotu zamówienia i procedury: tel. 86 273 71 20
    Godziny urzędowania: poniedziałek- piątek 7:30-15:45

  2. Określenie przedmiotu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:
      1. Załadunku zebranych wyrobów azbestowych na pojazd przeznaczony do transportu. Załadunek ma zostać przeprowadzony sprzętem Wykonawcy.
      2. Transporcie zebranych wyrobów azbestowych w przeznaczonym do tego celu miejscu unieszkodliwienia, które jest zarządzane przez instytucję działającą w sposób legalny i uprawnioną do przyjmowania i unieszkodliwiania tego typu odpadów.
      3. Przekazaniu wyrobów zawierających azbest ww. instytucji celem unieszkodliwienia. Koszt zdeponowania i unieszkodliwienia odpadów ponosi Wykonawca.
      4. Demontaż płyt cementowo-azbestowych bezpośrednio z budynków nie jest przedmiotem zamówienia.
    2. Przewidywana szacunkowa wielkość przedmiotu zamówienia wynosi 112,710 Mg płyt cementowo - azbestowych.
    3. W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w ust. 1 Wykonawca jest zobowiązany do:
      1. wkalkulowania wszelkich możliwych do powstania kosztów w oferowaną cenę wykonawstwa,
      2. ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie całego procesu odbioru wyrobów azbestowych z danej nieruchomości,
      3. posiadania uprawnień do podejmowania prac na danym terenie i uprawnień na transport odpadów określony w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.).
      4. posiadania zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych określone w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ww. ustawy oraz wykonywać ten transport zgodnie z obowiązującymi przepisami.
      5. przedłożenia zamawiającemu dokumenty potwierdzającego, iż posiada odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
    4. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do:
      1. Przekazania Zamawiającemu uwierzytelnionych kopii zgłoszeń złożonych (w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 cyt. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
      2. Ważenia wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości i zaprotokołowania ich wagi. Okoliczność zważenia wyrobów i ich zaprotokołowania wagi powinna być potwierdzona podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego.
      3. Potwierdzenia przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości w formie protokołu odbioru odpadu sporządzonego w dwóch egzemplarzach: jeden dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania dla Zamawiającego, natomiast drugi dla właściciela nieruchomości, jak również wykonania dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru azbestu z przed i po załadunku.
      4. Sporządzenia kart przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia. Karty te muszą zostać wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowanie potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
      5. Sporządzenia i przekazania protokołu odbioru końcowego zadania.
      6. Dostarczenia wraz z formularzem ofertowym dokumentu zezwalającego wykonawcy na transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
    5. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy wykaz nieruchomości, z których mają zostać odebrane płyty azbestowo - cementowe z miejsc tymczasowego składowania. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
    6. Zamawiający zastrzega, że odbiór zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa powyżej może ulec zmniejszeniu, natomiast, nie może być zwiększony. W związku z powyższym Wykonawca nie będzie występował z żadnymi roszczeniami lub żądaniem zmiany umowy w przypadku redukcji wielkości przedmiotu zamówienia względem szacunkowej wielkości przedmiotu zamówienia.
    7. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru komplet dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. karty przekazania odpadów wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowaniem potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, protokoły prawidłowości wykonania usługi, podpisane przez właścicieli nieruchomości, oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z azbestu, uwierzytelnione kopie zgłoszeń organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy, oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, złożone do organów w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
      10. Zamówienie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku i Gminy Radziłów.

  3. Termin wykonania zamówienia:
    Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia podpisania umowy do 15.08.2024 r.

  4. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
    1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium cena ofertowa brutto za 1Mg - 100%.
      Sposób przyznawania punktacji:
      C = (C min / C o.b. ) x 100
      gdzie:
      1. C – wskaźnik kryterium ceny dla danej oferty
      2. C min – cena oferty z najniższą ceną brutto
      3. C o.b. – cena oferty badanej
    2. Cena ma być wyrażona w polskich złotych.
    3. Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.
    4. Cena oferty nie ulegnie zmianie za cały okres trwania umowy.
    5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę. W przypadku złożenia dwóch takich samych ofert cenowych Zamawiający zwróci się do tych Wykonawców o przedstawienie ofert dodatkowych.

  5. Miejsce i termin składania ofert:
    1. Oferty należy nadesłać pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną na adres: zamówienia@gminaradzilow.pl lub dostarczyć osobiście do dnia 24.05.2024 r. do godz. 12.00 do siedziby Zamawiającego, tj. do Urzędu Gminy Radziłów, ul. Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów.
    2. Ofertę składane pocztą tradycyjną lub osobiście należy dostarczyć w nieprzejrzystej kopercie z dopiskiem „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Radziłów” oraz pieczęcią Wykonawcy.
    3. Otwarcie ofert nastąpi o godz. 12:10 w siedzibie Zamawiającego.

  6. Do ofert należy dołączyć następujące dokumenty:
    1. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenie o posiadaniu niezbędnych pozwoleń i koncesji zgodnych z aktualnie obowiązującym na terenie RP prawem wymaganych do odbioru i transportu odpadów opisanych w rozdz. II - zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania.
    2. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenia o posiadanym przeszkoleniu osób biorących udział w zamówieniu, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zapytania.
    3. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenie dotyczące zdolności do wykonania zamówienia związane z: posiadaniem uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, posiadaniem wiedzy i doświadczenia; dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia; znajdowaniem się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania.
    4. Podpisany pieczęcią firmową i osobową aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej.
    5. Podpisana pieczęcią firmową i osobową oraz potwierdzona za zgodność z oryginałem umowa z instytucją zarządzającą miejscem deponowania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, do której zostaną przetransportowane odpady z Gminy Radziłów.
    6. Dokument zezwalający wykonawcy na transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
    7. Wypełniony formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 4 do niemniejszego zapytania.
    8. Oferty niespełniające powyższych wymagań nie będą rozpatrywane.

  7. Informacje ogólne
    1. Za najkorzystniejszą ofertę będzie uznana ta oferta, która uzyska najniższą cenę.
    2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją zapisanych wyżej warunków wykonania zamówienia.
    3. W razie uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy o wykonawstwo, Zamawiający wybierze kolejną ofertę z najwyższą liczba punktów.
    4. Osoby do kontaktu:
      Krzysztof Roman: tel. 86 273 71 20, roman@gminaradzilow.pl.

  8. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
    1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Radziłów, ul. Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów, NIP 719-154-40-50, Regon 450669737;
    2. inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Radziłów jest Pani Alicja Araisimowicz e-meil:arasimowicz@gmail.com, tel. 795 668 747
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 18 i nast. Ustawy Prawo budowlane w celu związanym z postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Radziłów „Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
    4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres trwania umowy oraz do zakończenia przedawnienia roszczeń z tytułu należytego wykonania umowy;
    5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości oceny oferty i zawarcia umowy;
    6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
    7. posiada Pani/Pan:
      • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych Pani/Pana dotyczących;
      • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
      • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
      • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
    8. nie przysługuje Pani/Panu:
      • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
      • prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
      • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Radziłów

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Roman - Referat gospodarki komunalnej

Data wytworzenia: 2024-05-15

Wprowadzający: Łukasz Rutkowski

Data modyfikacji: 2024-05-27

Opublikował: Łukasz Rutkowski

Data publikacji: 2024-05-15