Ogłoszenie z dnia 2024-02-23 - Obwieszczenie o wszczęciu postępowania
Data wydania | 2024-02-23 |
---|---|
Tytuł | Obwieszczenie o wszczęciu postępowania |
Gk.6220.6.2024.JC
Radziłów 23.02.2024r
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 4 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775) oraz art.74 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008r., o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094),
zawiadamiam
że na wniosek Gminy Radziłów ul. Plac 500-lecia 14, 19 – 213 Radziłów, reprezentowanej przez Kierownika Referatu Inwestycji Panią Annę Bagińską, działającego na podstawie pełnomocnictwa Wójta Gminy Radziłów, z dnia 22 lutego 2024r, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej nr 104160B od drogi powiatowej Dziewięcin – Borawskie - Awissa do Kramarzewa o długości 1 120,06 m”.
W związku z powyższym uprzejmie informuję o możliwości zapoznania się z wnioskiem Inwestora i zgłoszenia swoich uwag w siedzibie Urzędu Gminy Radziłów ul. Plac 500-lecia 14, 19 – 213 Radziłów w dniach i godzinach pracy Urzędu.
Uwagi i wnioski można zgłaszać w formie pisemnej, ustnej do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016r. o usługach zaufania, oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019r. poz. 162 ze zm.).
Planowana inwestycja należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymienionych w § 3 ust.1 pkt 62 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r. poz.1839 ze zm.) dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagany.
Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego rodzaju przedsięwzięć wydaje wójt.
Na podstawie art. 64 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko zwrócono się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grajewie, Pl. Niepodległości 12, 19-200 Grajewo, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, WST ul. Nowa 2, 18-400 Łomża, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie RZGW ul. 29 Listopada 5, 16-300 Augustów o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.
Zgodnie z art. 35 § 5 Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Ponieważ liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10 zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094) stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego, i zawiadamia się strony poprzez publiczne obwieszczenie które zostanie zamieszczone na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Radziłów, i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Radziłów.
Zgodnie z art. 49 Kpa doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
WÓJT
Krzysztof Milewski
Metryka strony